پایان نامه درمورد داون، سندرم، کودکان، کودک، اجتماعی، پدر، اختلال، اختلالات

سندرم داون را به علل گوناگونی از قبیل اختلالات هورمونی، ویروس، مصرف الکل توسط والدین، کمبود ویتامین، مصرف داروهای قوی یا اشعه ایکس نسبت داده اند، اما هیچ یک از این عوامل به عنوان علت قطعی سندرم داون شناخته نشده اند (افروز، 1389).
در سال 1959، لوجون و همکاران در شناسایی علل اصلی سندرم داون موفقیت جدیدی کسب کردند.
تحقیقات آنها نشان داده است که علت اصلی این اختلال وجود یک کروموزوم اضافی در یاخته های بدن است. این کشف بزرگ تا حد زیادی والدین را از عذاب وجدان رها ساخته است. پس از این تحقیقات دستاورد علمی دیگری پیدا نشده است که علت تقسیم یاخته ای ناقصی را که به سندرم داون منجر می شود، توضیح دهد و از این رو علت اصلی و درمان این اختلال همچنان به صورت یک راز باقی مانده است.
سن والدین تنها عامل شناخته شده ای است که احتمال ابتلا به سندرم داون را افزایش می دهد. بیشترین درصد این اختلال بعد از 35 سالگی مشاهده می شود. در این سن احتمال بروز سندرم داون 1 در 400 است. در 45 سالگی این میزان به 1 در 35 می رسد. حتی با در دست داشتن چنین ارقامی، 80 درصد کودکان با سندرم داون از مادرانی متولد می شوند که سن آنها زیر 35 سال است. در حال حاضر پژوهشگران در مورد ارتباط سن پدر و سندرم داون نیز تحقیق می کنند. طبق برآوردها 20 تا 30 درصد موارد به سن پدر مربوط می شود. بعضی از مطالعات بالا رفتن سن پدر را به این بیماری نسبت می دهند، زیرا درصدی از کودکان با سندرم داون متعلق به پدران بالای 50 سال بوده است (میرزایی، 1391).
ویژگی ها و نشانه های سندرم داونسندرم داون بیش از 50 نشانه دارد، ولی به ندرت تمام یا اکثر این نشانه ها در یک فرد ظاهر می شود. در هر صورت، امکان ظهور هر نوع ترکیبی از این نشانه ها در بدو تولد در کودک وجود دارد. ناگفته نماند که اکثر این نشانه ها به ویژگی های جسمی وحرکتی مربوط می شود.
ضعف و کشیدگی عضلات: گاه عضلات آنقدر نرم هستند که اعضای سر و بد شل و آویزان می شوند.
ویژگی های سر: گاه اندازه ی سر و یا گردن کوچکتر از حد معمول است و نقاط نرم بیشتری در سر دارند کهدیرتر هم سفت می شود.
ویژگی های صورت: چشم اکثر کودکان با سندرم داون به طرف بالا مورب است، بینی کوچک و پهن، دهان کوچک تر از معمول و سقف فوقانی آن به طرف پایین شکل گرفته است. زبان بزرگتر به نظر می رسد و معمولا نگه داری زبان در دهان برای کودک مشکل است. گوش بیرونی از نظر ظاهر ناقص، کوچک تر و پایین تر از جای معمول قرار گرفته است. دندان درآوردن در این کودکان نیز مشکل خاص خود را دارد.
دست و پاها: دست و پای این کودکان کمی کوچک تر و گوشتالوتر از سایر کودکان است. خطوط کف دست و پا یکسان نیست.
رشد عمومی: در ماه های اولیه، رفتار این کودکان شبیه کودکان دیگر است؛ اما ممکن است کمتر گریه کنند و بیشتر بخوابند، دیرتر یاد بگیرند که به سینه مادر مک بزنند یا روی بدن خود بغلتند و به طور کلی رشد آنها به کندی صورت می گیرد.
نابهنجاری های مادرزادی: بیماری های قلبی، مشکلات گوارشی و آب مروارید از جمله نابهنجاری هایی هستند که در بسیاری از کودکان سندرم داون مشاهده می شود.
بیماری های شایع: عفونت دستگاه تنفسی، اختلالات غده ی تیروئد، سستی استخوان بندی و بیماری آلزایمر از جمله بیماری های شایع در این افراد است.
رشد عقلی: اکثر کودکان با سندرم داون به لحاظ ذهنی تا حدی عقب افتادگی دارند. بر اساس آنچه تاکنون گزارش شده است، ضریب هوشی اکثر کودکان با سندرم داون بین 36 تا 70 می باشد و این بدین معناست که انها می تواند اصول خواندن، نوشتن و ریاضیات را فرا بگیرندو به افراد نیمه مستقلی تبدیل شوند. رشد در سال های نخست علاوه بر رشد جسمی به طور کلی به 5 زمینه دیگر مربوط می شود: رشد حسی-حرکتی، ارتباط، شناختی،اجتماعی-عاطفی و خودیاری.
مهارت های حسی- حرکتی شامل تمام حرکت های ماهیچه های کوچک و بزرگ و هماهنگی بصری این حرکت ها است. با هماهنگ شدن حرکت چشم و دست کودک از برداشتن اشیا کوچک لذت می برد. این مهارت ها «هماهنگی چشم- دست» نامیده می شود و برای یادگیری خوردن، پوشیدن، نوشتن و مراقبت از خود ضروری است. همچنین کودک با حس شنوایی، چشایی، بویایی و لامسه به کاوش در محیط پیرامون خود می پردازد.
مهارت ارتباطی از طریق رشد زبان که یکی از موفقیت های شگفت انگیز کودک است بدست می آید و ابتدا این ارتباط از طریق گریه کردن صورت می گیرد. مربیان آموزشی در امر ارتباط از دو شیوه یادگیری سخن می گویند: زبان دریافتی و زبان بیانی. اکثر کودکان بیش ازآنچه بیان می کنند، می فهمند.
رشد شناختی شامل تمام اطلاعات کلی است که کودک در ذهن ذخیره و پردازش می کند و از رهگذر می اندیشد، استدلال می کند و به حل مسائل می پردازد. بقا شی، روابط علت و معلولی و روابط بین اشیا و انسان ها را کودک از طریق رشد شناختی کسب می کند.
رشد عاطفی- اجتماعی تعامل با بزرگسالان و کودکان دیگر را در برمی گیرد و از این طریق احترام به خود در کودک شکل می گیرد.
مهارت خودیاری به فعالیت های روزمره ای گفته می شود که کم کم به صورت عادی در می آید. مسئولیت غذا خوردن، مسواک زدن، حمام رفتن، توالت رفتن، لباس پوشیدن و … از این دسته هستند. به طور کلی در این 5 حوزه کودک با سندرم داون نسبت به کودکان عادی تاخیر دارد و ممکن است برخی از مهارت ها را هرگز کسب نکند (میرزایی، 1392)
کیفیت زندگیتاریخچه کیفیت زندگیاز نظر تاریخی، شاید بتوان گفت ابتدایی ترین مرجع تعریف کیفیت زندگی به نوشته های ارسطو بر می گردد که ذکر نمود: کیفیت زندگی نه تننها مفهومی است که برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد، بلکه حتی در یک فرد نیز از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت است (اکبری بیاتیانی، 1388).
عبارت کیفیت زندگی برای اولین بار در سال 1920 توسط پیگو در کتاب «اقتصاد و رفاه» مورد استفاده قرار گرفت. او در این کتاب حمایت حمایت حکومت از افراد سطح پایین جامعه را مطرح کرد و تاثیری را که این حمایت بر روی زندگی این افراد دارد توضیح داد. آن زمان این اقدامات او با شکست مواجه شد و همچون زنگی بود که یکبار نواخته شد و تا بعد از جنگ جهانی دوم ساکت ماند. در آن زمان دو واقعه مهم رخ داد: اول آنکه سازمان بهداشت جهانی تعریفی را از سلامتی منتشر کرد که شامل سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی بود و این امر منجر به مذاکرات قابل توجهی در مورد سلامت و چگونگی اندازه گیری آن شد. دومین اتفاق وجود نابرابری گسترده اجتماعی در سراسر جوامع غربی بودکه از دهه 1960 منجر به یک تحول اجتماعی شد و اولین قدم جهت سیاست گذاری های همه جانبه برداشته شد (وود،1999). در اواسط دهه 1960 الکینگتن در مقاله ای در مورد مسئولیت های پزشکی بیماران تحت پیوند کلیه به اهمیت کیفیت زندگی این بیماران توجه نمود (همان منبع). از منظر تاریخی گرایش به کیفیت زندگی از سه منبع اولیه به وجود آمده است:
1-تغییر عقیده از اینکه تنها پیشرفت های علمی، پزشکی و تکنولوژی می تواند منجر به بهبود زندگی شوند، به این باور که بهزیستی فردی، خانوادگی، اجتماعی و جامعه از ترکیب این پیشرفت ها به همراه ارزشها و ادراکات فرد از بهزیستی و شرایط محیطی بوجود می آید.
2-کیفیت زندگی گام منطقی بعدی از جنبش عادی سازی می باشد که بر خدمات جامعه محور به منظور ارزیابی پیامد های زندگی فردی در جامعه تاکید دارد.
3-افزایش توانمندی مصرف کننده خدمات به علت جنبش های حقوق مدنی و تاکید بر برنامه های فرد محور، پیامد های شخصی و خودفرمانی (اسکالاک و همکاران، 2002).
امروزه توجه به مسائل ذهنی و عینی در مورد رفاه اهمیت زیادی پیدا کرده است. واژه طول عمر و درمان در برابر کیفیت زندگی قرار گرفته و باید به همان اندازه که به آن اهمیت داده می شود به کیفیت زندگی نیز توجه گردد. کیفیت زندگی یک جزء ذهنی از رفاه است. شاید بتوان مجموعه ای از رفاه جسمی، روانی و اجتماعی که بوسیله شخص یا گروهی از افراد درک می شود (از قبیل شادی، رضایت و افتخار، سلامتی، موفقیتهای اقتصادی یا فرصت های آموزشی و خلاقیت) را تعریفی مناسبی از کیفیت زندگی دانست (جلالی،1380).
تعاریف کیفیت زندگی:در سال 1973، ارزیابی کیفیت زندگی به عنوان یک تکنیک در تحقیقات مطرح شد و تا قبل از این زمان تنها پنج مقاله در زمینه کیفیت زندگی منتشر شده بود (نجومی و افشار، 1378). ولی امروزه توجه به کیفیت زندگی به عنوان شاخص مهم ارزیابی کیفیت مراقبت در بیماری های مختلف با رشد گسترده ای همراه شده است، با این حال هدف مهمتر به حداکثر رساندن درک بیمار از احساس رفاه و کیفیت زندگی خویش می باشد (میتال، 2001). توافق کلی بر تعریف کیفیت زندگی وجود ندارد. عده ای از محققان آن را مفهومی بدیهی و روشن می دانند و عده ای دیگر این واژه را پیچیده تر از آن می دانند که بتوان آن را در یک یا چند جمله توصیف کرد. این واژه اصطلاحی است که در زمینه های مختلف سیاسی،

متن کامل در سایت homatez.com

پایان نامه درمورد ، EN.CITE، ADDIN، PEVuZE5vdGU+PENpdGU+PEF1dGhvcj5BbGJlcnRpPC9BdXRob3I+PFllYXI+MTk5ODwvWWVhcj48 UmVjTnVtPjU4PC9SZWNOdW0+PERpc3BsYXlUZXh0Pig3LTEzKTwvRGlzcGxheVRleHQ+PHJlY29y ZD48cmVjLW51bWJlcj41ODwvcmVjLW51bWJlcj48Zm9yZWlnbi1rZXlzPjxrZXkgYXBwPSJFTiIg ZGItaWQ9InYwMndlcndhdnhwMjA3ZWRzMjh4ZnhzaWVzcGQwOXoyenN4OSIgdGltZXN0YW1wPSIx NDYzNDc0Njk4Ij41ODwva2V5PjwvZm9yZWlnbi1rZXlzPjxyZWYtdHlwZSBuYW1lPSJKb3VybmFs IEFydGljbGUiPjE3PC9yZWYtdHlwZT48Y29udHJpYnV0b3JzPjxhdXRob3JzPjxhdXRob3I+QWxi ZXJ0aSwgS3VydCBHZW9yZ2UgTWF0dGhldyBNYXllcjwvYXV0aG9yPjxhdXRob3I+WmltbWV0LCBQ WiBmdDwvYXV0aG9yPjwvYXV0aG9ycz48L2NvbnRyaWJ1dG9ycz48dGl0bGVzPjx0aXRsZT5EZWZp bml0aW9uLCBkaWFnbm9zaXMgYW5kIGNsYXNzaWZpY2F0aW9uIG9mIGRpYWJldGVzIG1lbGxpdHVz IGFuZCBpdHMgY29tcGxpY2F0aW9ucy4gUGFydCAxOiBkaWFnbm9zaXMgYW5kIGNsYXNzaWZpY2F0 aW9uIG9mIGRpYWJldGVzIG1lbGxpdHVzLiBQcm92aXNpb25hbCByZXBvcnQgb2YgYSBXSE8gY29u c3VsdGF0aW9uPC90aXRsZT48c2Vjb25kYXJ5LXRpdGxlPkRpYWJldGljIG1lZGljaW5lPC9zZWNv bmRhcnktdGl0bGU+PC90aXRsZXM+PHBlcmlvZGljYWw+PGZ1bGwtdGl0bGU+RGlhYmV0aWMgbWVk aWNpbmU8L2Z1bGwtdGl0bGU+PC9wZXJpb2RpY2FsPjxwYWdlcz41MzktNTUzPC9wYWdlcz48dm9s dW1lPjE1PC92b2x1bWU+PG51bWJlcj43PC9udW1iZXI+PGRhdGVzPjx5ZWFyPjE5OTg8L3llYXI+ PC9kYXRlcz48aXNibj4xMDk2LTkxMzY8L2lzYm4+PHVybHM+PC91cmxzPjwvcmVjb3JkPjwvQ2l0 ZT48Q2l0ZT48QXV0aG9yPkJhbGthdTwvQXV0aG9yPjxZZWFyPjE5OTk8L1llYXI+PFJlY051bT41 OTwvUmVjTnVtPjxyZWNvcmQ+PHJlYy1udW1iZXI+NTk8L3JlYy1udW1iZXI+PGZvcmVpZ24ta2V5 cz48a2V5IGFwcD0iRU4iIGRiLWlkPSJ2MDJ3ZXJ3YXZ4cDIwN2VkczI4eGZ4c2llc3BkMDl6Mnpz eDkiIHRpbWVzdGFtcD0iMTQ2MzQ3NDcxNSI+NTk8L2tleT48L2ZvcmVpZ24ta2V5cz48cmVmLXR5 cGUgbmFtZT0iSm91cm5hbCBBcnRpY2xlIj4xNzwvcmVmLXR5cGU+PGNvbnRyaWJ1dG9ycz48YXV0 aG9ycz48YXV0aG9yPkJhbGthdSwgQmV2ZXJsZXk8L2F1dGhvcj48YXV0aG9yPkNoYXJsZXMsIE1h cmllLUFsaW5lPC9hdXRob3I+PC9hdXRob3JzPjwvY29udHJpYnV0b3JzPjx0aXRsZXM+PHRpdGxl PkNvbW1lbnQgb24gdGhlIHByb3Zpc2lvbmFsIHJlcG9ydCBmcm9tIHRoZSBXSE8gY29uc3VsdGF0 aW9uPC90aXRsZT48c2Vjb25kYXJ5LXRpdGxlPkRpYWJldGljIG1lZGljaW5lPC9zZWNvbmRhcnkt dGl0bGU+PC90aXRsZXM+PHBlcmlvZGljYWw+PGZ1bGwtdGl0bGU+RGlhYmV0aWMgbWVkaWNpbmU8 L2Z1bGwtdGl0bGU+PC9wZXJpb2RpY2FsPjxwYWdlcz40NDItNDQzPC9wYWdlcz48dm9sdW1lPjE2 PC92b2x1bWU+PG51bWJlcj41PC9udW1iZXI+PGRhdGVzPjx5ZWFyPjE5OTk8L3llYXI+PC9kYXRl cz48aXNibj4wNzQyLTMwNzE8L2lzYm4+PHVybHM+PC91cmxzPjwvcmVjb3JkPjwvQ2l0ZT48Q2l0 ZT48QXV0aG9yPk1hdHRoZXdzPC9BdXRob3I+PFllYXI+MTk4NTwvWWVhcj48UmVjTnVtPjYwPC9S ZWNOdW0+PHJlY29yZD48cmVjLW51bWJlcj42MDwvcmVjLW51bWJlcj48Zm9yZWlnbi1rZXlzPjxr ZXkgYXBwPSJFTiIgZGItaWQ9InYwMndlcndhdnhwMjA3ZWRzMjh4ZnhzaWVzcGQwOXoyenN4OSIg dGltZXN0YW1wPSIxNDYzNDc0NzMyIj42MDwva2V5PjwvZm9yZWlnbi1rZXlzPjxyZWYtdHlwZSBu YW1lPSJKb3VybmFsIEFydGljbGUiPjE3PC9yZWYtdHlwZT48Y29udHJpYnV0b3JzPjxhdXRob3Jz PjxhdXRob3I+TWF0dGhld3MsIERSPC9hdXRob3I+PGF1dGhvcj5Ib3NrZXIsIEpQPC9hdXRob3I+ PGF1dGhvcj5SdWRlbnNraSwgQVM8L2F1dGhvcj48YXV0aG9yPk5heWxvciwgQkE8L2F1dGhvcj48 YXV0aG9yPlRyZWFjaGVyLCBERjwvYXV0aG9yPjxhdXRob3I+VHVybmVyLCBSQzwvYXV0aG9yPjwv YXV0aG9ycz48L2NvbnRyaWJ1dG9ycz48dGl0bGVzPjx0aXRsZT5Ib21lb3N0YXNpcyBtb2RlbCBh c3Nlc3NtZW50OiBpbnN1bGluIHJlc2lzdGFuY2UgYW5kIM6yLWNlbGwgZnVuY3Rpb24gZnJvbSBm YXN0aW5nIHBsYXNtYSBnbHVjb3NlIGFuZCBpbnN1bGluIGNvbmNlbnRyYXRpb25zIGluIG1hbjwv dGl0bGU+PHNlY29uZGFyeS10aXRsZT5EaWFiZXRvbG9naWE8L3NlY29uZGFyeS10aXRsZT48L3Rp dGxlcz48cGVyaW9kaWNhbD48ZnVsbC10aXRsZT5EaWFiZXRvbG9naWE8L2Z1bGwtdGl0bGU+PC9w ZXJpb2RpY2FsPjxwYWdlcz40MTItNDE5PC9wYWdlcz48dm9sdW1lPjI4PC92b2x1bWU+PG51bWJl cj43PC9udW1iZXI+PGRhdGVzPjx5ZWFyPjE5ODU8L3llYXI+PC9kYXRlcz48aXNibj4wMDEyLTE4 Nlg8L2lzYm4+PHVybHM+PC91cmxzPjwvcmVjb3JkPjwvQ2l0ZT48Q2l0ZT48QXV0aG9yPkV4cGVy dCBQYW5lbCBvbiBEZXRlY3Rpb248L0F1dGhvcj48WWVhcj4yMDAxPC9ZZWFyPjxSZWNOdW0+NjE8 L1JlY051bT48cmVjb3JkPjxyZWMtbnVtYmVyPjYxPC9yZWMtbnVtYmVyPjxmb3JlaWduLWtleXM+ PGtleSBhcHA9IkVOIiBkYi1pZD0idjAyd2Vyd2F2eHAyMDdlZHMyOHhmeHNpZXNwZDA5ejJ6c3g5 IiB0aW1lc3RhbXA9IjE0NjM0NzQ3ODciPjYxPC9rZXk+PC9mb3JlaWduLWtleXM+PHJlZi10eXBl IG5hbWU9IkpvdXJuYWwgQXJ0aWNsZSI+MTc8L3JlZi10eXBlPjxjb250cmlidXRvcnM+PGF1dGhv cnM+PGF1dGhvcj5FeHBlcnQgUGFuZWwgb24gRGV0ZWN0aW9uLCBFdmFsdWF0aW9uPC9hdXRob3I+ PC9hdXRob3JzPjwvY29udHJpYnV0b3JzPjx0aXRsZXM+PHRpdGxlPkV4ZWN1dGl2ZSBzdW1tYXJ5 IG9mIHRoZSBUaGlyZCBSZXBvcnQgb2YgdGhlIE5hdGlvbmFsIENob2xlc3Rlcm9sIEVkdWNhdGlv biBQcm9ncmFtIChOQ0VQKSBleHBlcnQgcGFuZWwgb24gZGV0ZWN0aW9uLCBldmFsdWF0aW9uLCBh bmQgdHJlYXRtZW50IG9mIGhpZ2ggYmxvb2QgY2hvbGVzdGVyb2wgaW4gYWR1bHRzIChBZHVsdCBU cmVhdG1lbnQgUGFuZWwgSUlJKTwvdGl0bGU+PHNlY29uZGFyeS10aXRsZT5KYW1hPC9zZWNvbmRh cnktdGl0bGU+PC90aXRsZXM+PHBlcmlvZGljYWw+PGZ1bGwtdGl0bGU+SmFtYTwvZnVsbC10aXRs ZT48L3BlcmlvZGljYWw+PHBhZ2VzPjI0ODY8L3BhZ2VzPjx2b2x1bWU+Mjg1PC92b2x1bWU+PG51 bWJlcj4xOTwvbnVtYmVyPjxkYXRlcz48eWVhcj4yMDAxPC95ZWFyPjwvZGF0ZXM+PGlzYm4+MDA5 OC03NDg0PC9pc2JuPjx1cmxzPjwvdXJscz48L3JlY29yZD48L0NpdGU+PENpdGU+PEF1dGhvcj5H ZW51dGg8L0F1dGhvcj48WWVhcj4yMDAzPC9ZZWFyPjxSZWNOdW0+NjI8L1JlY051bT48cmVjb3Jk PjxyZWMtbnVtYmVyPjYyPC9yZWMtbnVtYmVyPjxmb3JlaWduLWtleXM+PGtleSBhcHA9IkVOIiBk Yi1pZD0idjAyd2Vyd2F2eHAyMDdlZHMyOHhmeHNpZXNwZDA5ejJ6c3g5IiB0aW1lc3RhbXA9IjE0 NjM0NzQ4MTciPjYyPC9rZXk+PC9mb3JlaWduLWtleXM+PHJlZi10eXBlIG5hbWU9IkpvdXJuYWwg QXJ0aWNsZSI+MTc8L3JlZi10eXBlPjxjb250cmlidXRvcnM+PGF1dGhvcnM+PGF1dGhvcj5HZW51 dGgsIFNhdWw8L2F1dGhvcj48YXV0aG9yPkFsYmVydGksIEtHTU08L2F1dGhvcj48YXV0aG9yPkJl bm5ldHQsIFBldGVyPC9hdXRob3I+PGF1dGhvcj5CdXNlLCBKb2huPC9hdXRob3I+PGF1dGhvcj5E ZUZyb256bywgUmFscGg8L2F1dGhvcj48YXV0aG9yPkthaG4sIFJpY2hhcmQ8L2F1dGhvcj48YXV0 aG9yPktpdHptaWxsZXIsIEpvaG48L2F1dGhvcj48YXV0aG9yPktub3dsZXIsIFdpbGxpYW0gQzwv YXV0aG9yPjxhdXRob3I+TGVib3ZpdHosIEhhcm9sZDwvYXV0aG9yPjxhdXRob3I+TGVybm1hcmss IEFrZTwvYXV0aG9yPjwvYXV0aG9ycz48L2NvbnRyaWJ1dG9ycz48dGl0bGVzPjx0aXRsZT5Gb2xs b3ctdXAgcmVwb3J0IG9uIHRoZSBkaWFnbm9zaXMgb2YgZGlhYmV0ZXMgbWVsbGl0dXM8L3RpdGxl PjxzZWNvbmRhcnktdGl0bGU+RGlhYmV0ZXMgY2FyZTwvc2Vjb25kYXJ5LXRpdGxlPjwvdGl0bGVz PjxwZXJpb2RpY2FsPjxmdWxsLXRpdGxlPkRpYWJldGVzIGNhcmU8L2Z1bGwtdGl0bGU+PC9wZXJp b2RpY2FsPjxwYWdlcz4zMTYwLTMxNjg8L3BhZ2VzPjx2b2x1bWU+MjY8L3ZvbHVtZT48bnVtYmVy PjExPC9udW1iZXI+PGRhdGVzPjx5ZWFyPjIwMDM8L3llYXI+PC9kYXRlcz48aXNibj4wMTQ5LTU5 OTI8L2lzYm4+PHVybHM+PC91cmxzPjwvcmVjb3JkPjwvQ2l0ZT48Q2l0ZT48QXV0aG9yPkdydW5k eTwvQXV0aG9yPjxZZWFyPjIwMDU8L1llYXI+PFJlY051bT42MzwvUmVjTnVtPjxyZWNvcmQ+PHJl Yy1udW1iZXI+NjM8L3JlYy1udW1iZXI+PGZvcmVpZ24ta2V5cz48a2V5IGFwcD0iRU4iIGRiLWlk PSJ2MDJ3ZXJ3YXZ4cDIwN2VkczI4eGZ4c2llc3BkMDl6MnpzeDkiIHRpbWVzdGFtcD0iMTQ2MzQ3 NDg0MSI+NjM8L2tleT48L2ZvcmVpZ24ta2V5cz48cmVmLXR5cGUgbmFtZT0iSm91cm5hbCBBcnRp Y2xlIj4xNzwvcmVmLXR5cGU+PGNvbnRyaWJ1dG9ycz48YXV0aG9ycz48YXV0aG9yPkdydW5keSwg U2NvdHQgTTwvYXV0aG9yPjxhdXRob3I+Q2xlZW1hbiwgSmFtZXMgSTwvYXV0aG9yPjxhdXRob3I+ RGFuaWVscywgU3RlcGhlbiBSPC9hdXRob3I+PGF1dGhvcj5Eb25hdG8sIEthcmVuIEE8L2F1dGhv cj48YXV0aG9yPkVja2VsLCBSb2JlcnQgSDwvYXV0aG9yPjxhdXRob3I+RnJhbmtsaW4sIEJhcnJ5 IEE8L2F1dGhvcj48YXV0aG9yPkdvcmRvbiwgRGF2aWQgSjwvYXV0aG9yPjxhdXRob3I+S3JhdXNz LCBSb25hbGQgTTwvYXV0aG9yPjxhdXRob3I+U2F2YWdlLCBQZXRlciBKPC9hdXRob3I+PGF1dGhv cj5TbWl0aCwgU2lkbmV5IEM8L2F1dGhvcj48L2F1dGhvcnM+PC9jb250cmlidXRvcnM+PHRpdGxl cz48dGl0bGU+RGlhZ25vc2lzIGFuZCBtYW5hZ2VtZW50IG9mIHRoZSBtZXRhYm9saWMgc3luZHJv bWUgYW4gQW1lcmljYW4gSGVhcnQgQXNzb2NpYXRpb24vTmF0aW9uYWwgSGVhcnQsIEx1bmcsIGFu ZCBCbG9vZCBJbnN0aXR1dGUgc2NpZW50aWZpYyBzdGF0ZW1lbnQ8L3RpdGxlPjxzZWNvbmRhcnkt dGl0bGU+Q2lyY3VsYXRpb248L3NlY29uZGFyeS10aXRsZT48L3RpdGxlcz48cGVyaW9kaWNhbD48 ZnVsbC10aXRsZT5DaXJjdWxhdGlvbjwvZnVsbC10aXRsZT48L3BlcmlvZGljYWw+PHBhZ2VzPjI3 MzUtMjc1MjwvcGFnZXM+PHZvbHVtZT4xMTI8L3ZvbHVtZT48bnVtYmVyPjE3PC9udW1iZXI+PGRh dGVzPjx5ZWFyPjIwMDU8L3llYXI+PC9kYXRlcz48aXNibj4wMDA5LTczMjI8L2lzYm4+PHVybHM+ PC91cmxzPjwvcmVjb3JkPjwvQ2l0ZT48Q2l0ZT48QXV0aG9yPkFsYmVydGk8L0F1dGhvcj48WWVh cj4yMDA1PC9ZZWFyPjxSZWNOdW0+NjQ8L1JlY051bT48cmVjb3JkPjxyZWMtbnVtYmVyPjY0PC9y ZWMtbnVtYmVyPjxmb3JlaWduLWtleXM+PGtleSBhcHA9IkVOIiBkYi1pZD0idjAyd2Vyd2F2eHAy MDdlZHMyOHhmeHNpZXNwZDA5ejJ6c3g5IiB0aW1lc3RhbXA9IjE0NjM0NzQ5NTIiPjY0PC9rZXk+ PC9mb3JlaWduLWtleXM+PHJlZi10eXBlIG5hbWU9IkpvdXJuYWwgQXJ0aWNsZSI+MTc8L3JlZi10 eXBlPjxjb250cmlidXRvcnM+PGF1dGhvcnM+PGF1dGhvcj5BbGJlcnRpLCBLIEdlb3JnZSBNTTwv YXV0aG9yPjxhdXRob3I+WmltbWV0LCBQYXVsPC9hdXRob3I+PGF1dGhvcj5TaGF3LCBKb25hdGhh bjwvYXV0aG9yPjxhdXRob3I+SURGIEVwaWRlbWlvbG9neSBUYXNrIEZvcmNlIENvbnNlbnN1cyBH cm91cDwvYXV0aG9yPjwvYXV0aG9ycz48L2NvbnRyaWJ1dG9ycz48dGl0bGVzPjx0aXRsZT5UaGUg bWV0YWJvbGljIHN5bmRyb21l4oCUYSBuZXcgd29ybGR3aWRlIGRlZmluaXRpb248L3RpdGxlPjxz ZWNvbmRhcnktdGl0bGU+VGhlIExhbmNldDwvc2Vjb25kYXJ5LXRpdGxlPjwvdGl0bGVzPjxwZXJp b2RpY2FsPjxmdWxsLXRpdGxlPlRoZSBMYW5jZXQ8L2Z1bGwtdGl0bGU+PC9wZXJpb2RpY2FsPjxw YWdlcz4xMDU5LTEwNjI8L3BhZ2VzPjx2b2x1bWU+MzY2PC92b2x1bWU+PG51bWJlcj45NDkxPC9u dW1iZXI+PGRhdGVzPjx5ZWFyPjIwMDU8L3llYXI+PC9kYXRlcz48aXNibj4wMTQwLTY3MzY8L2lz Ym4+PHVybHM+PC91cmxzPjwvcmVjb3JkPjwvQ2l0ZT48L0VuZE5vdGU+AG== ، ، ، ،