آیا می دانید وب سایت شما چقدر خوب عمل می کند؟

کارشناسان SEO اهمیت انجام ممیزی منظم را درک می کنند ، اما برای بسیاری از ما که فقط دانش پایه ای در مورد SEO داریم ، ممکن است این یک کار وحشتناک به نظر برسد. با این حال ، در دنیای بازاریابی دیجیتال امروز ، درک بیشتر از این مهم و مهمتر می شود.
دیجیتال

اگر به دنبال نکاتی درباره نحوه انجام یک حسابرسی سئو هستید ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جدیدترین ابزارها و دریافت چند نکته برای درک بهتر روند پشت ، چه ، کجا و چرا.

ممیزی SEO چیست؟

حسابرسی سئو سلامت وب سایت شما را بررسی می کند و از این طریق ، از جلوگیری از اسپم جلوگیری می کند و در مورد بهینه سازی پیشنهاداتی ارائه می دهد. ممیزی SEO به دلایل مختلفی مهم است ، و کمترین مواردی نیست زیرا Google الگوریتم خود را اغلب مطابق با فناوری جدید و الگوهای جستجوی جدید تغییر می دهد.
اسپم

انجام یک ممیزی دقیق جستجوگرها یک نقطه شروع اساسی برای هر بازاریاب دیجیتالی است ، چه این کار را بصورت داخلی انجام دهید و چه از عهده برون سپاری این کار برآیید. این امر به این دلیل است که به شما امکان می دهد تلاش های سئوی فعلی خود را ، بدون توجه به اینکه پرکار یا پراکنده هستند ، تجزیه و تحلیل کنید و سریعاً از عقب بینش های خود دست به دست شوید.

مناطقی که یک حسابرسی SEO را پوشش می دهد

یک حسابرسی سئو اساساً یک بررسی برای سیستم شما است تا ببیند عملکرد آن در مقایسه با بازار چقدر خوب است. در زیر برخی از مهمترین زمینه هایی که یک ممیزی SEO تحت پوشش قرار خواهد داد آورده شده است:

استفاده از کلمات کلیدی: یک حسابرسی به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا استفاده از کلمه کلیدی شما در نقطه ای قرار گرفته است ، به خوبی قرار گرفته است و آماده شده است تا میزان مطلوب ترافیک را ایجاد کند.

نمایه معنایی پنهان (LSI):

LSI اصطلاحی است که در اصل به متن و هدف پشت جستجوی معین اشاره دارد. به عبارت دیگر ، با پیشرفت فناوری ، به طور خاص هوش مصنوعی ، قادر به درک بیشتر و بیشتر در معنای خاص ، از این رو احتمالاً مواردی مانند کلمات کلیدی ثانویه و دم بلند با فرکانس بیشتر را محاسبه می کنید.

رتبه بندی جستجوی ارگانیک: اگر هزینه تبلیغات حمایت مالی را پرداخت می کنید ، همیشه می خواهید راه هایی را برای کاهش این هزینه جستجو کنید. حسابرسی سئو می تواند بررسی کند که شما در جستجوی ارگانیک چقدر خوب عمل می کنید ، بنابراین احتمالاً نیاز به انجام تبلیغات پولی را کاهش می دهد. همچنین می توانید از اطلاعات جمع آوری شده از این بخش از جستجو استفاده کنید تا در ادامه با استراتژی های بیشتری که از دستیابی ارگانیک برخوردار است استفاده کنید.

به رقابت ادامه دهید: رقبا در بازار شما نیز باید این کار را به طور مرتب انجام دهند تا از رتبه بندی SEO ، قرار دادن کلمات کلیدی و موارد مشابه آنها استفاده کنند. آنها برچسب های متا ، پیوندها و سایر موارد خود را بررسی می کنند ، بنابراین برای ادامه کار با آنها ، باید از کت و شلوار نیز پیروی کنید.

درک کد مشکل: یک حسابرسی سئو می تواند به بررسی قسمت انتهای سایت شما برای بروز اشکالات و سایر مواردی که ممکن است کند شدن آن یا پایین آوردن شما در رتبه بندی جستجو باشد کمک کند. شما می خواهید یک متخصص فنی مانند یک توسعه دهنده وب بدست آورید تا اگر دانش کافی ندارید در این زمینه به شما کمک کند.

خزنده و ممیزی سایت

هر ممیزی مؤثر سئو با یک خزیدن سایت جامع شروع می شود. این به شما امکان می دهد وضعیت فعلی را ارزیابی کرده و هرگونه مشکل وب سایت خود را شناسایی کنید. در اصل ، خزیدن به شما کمک می کند تا برای بقیه حسابرسی خود مبنایی را تعیین کنید.

این کار خوب است که فقط یکبار در ماه یک اسکن خودکار انجام شود تا عوامل اصلی مانند میزان گزاف گویی ، تبدیل و بازدید صفحه مشاهده شود. این اغلب برای ارائه مسائل مهم مانند هر خطای درون صفحه به شکل پیوندهای شکسته ، عناوین صفحه و متا داده ها یا محتوای تکراری کافی خواهد بود. و اگر مسائل مهمی را پیدا کردید ، می توانید برای انجام ممیزی دقیق با یک متخصص تماس بگیرید. یک بررسی دقیق تر باید سالانه انجام شود.

هنگامی که شما یک اسکن یا یک ممیزی کامل انجام می دهید ، سایت شما ارزیابی می شود ، و اشکالات یافت می شود ، بعلاوه این به شما نشانگرهای کلیدی می دهد تا سایت خود را برای بهینه سازی بهتر سایت و ایجاد آگاهی از نام تجاری بهینه کنید.

در اینجا چند قسمت اصلی وجود دارد که باید هنگام انجام بررسی SEO در نظر بگیرید:

     

  • ساختار URL: آیا همه آدرسهای اینترنتی شما منحصر به فرد ، تمیز و ساده هستند؟
  •  

  • محتوا: آیا نسخه شما کاملاً نوشته شده ، فرمت شده ، آموزنده و تازه است؟ >
     
  • توضیحات متا : آیا آنها در هر صفحه و طول مناسب منحصر به فرد هستند؟
  •  

  • پیوندها: آیا به طور متوسط ​​۵ در هر صفحه دارید؟ آیا همه آنها کار می کنند؟
  •  

  • تصاویر: آیا توضیحات در نقطه هستند؟
  •  

  • ساختار وب سایت : مکان یابی واضح و آسان است؟

با بررسی دقیق ، می توانید صفحه فرود و چگونگی ارتباط آن با سایر صفحات ، کلیه کاربرپسندی صفحه ، منو و اینکه آیا تبلیغات و بانرها موثر یا از راه هستند را تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

سرعت صفحه

سرعت انجام صفحه در هنگام انجام یک حسابرسی سئو بسیار زیاد است و زمان بارگذاری صفحه شما اهمیت دارد. سرعت سایت سریع باعث ایجاد یک تجربه کاربری مثبت می شود ، در حالی که مطمئناً سرعت کندی باعث افزایش سرعت گزاف در سن ما خواهد شد که دارای محدودیت توجه است! اگر وب سایت شما به عنوان یکی از کانال های اصلی شما برای تبدیل به خدمت باشد ، بدیهی است که بسیار ایده آل نیست.

از PageSpeed ​​Insights گوگل استفاده کنید تا سرعت وب سایت خود را به عنوان ارائه شده بر روی دسک تاپ و موبایل انجام دهید. YSlow ابزاری دیگر است که صفحات وب شما را بررسی می کند و پیشنهادهایی را ارائه می دهد که می توانید به راحتی پیاده سازی کنید ، مانند قالب بندی صحیح و فشرده سازی تصاویر. در همین حال ، تست سرعت وب سایت Pingdom ، هر قسمت از هر صفحه را بررسی می کند و لیستی دقیق از موارد موجود در یک صفحه ، اندازه و بار بارهای فردی شما را ارائه می دهد.

موبایل

اهمیت تست سرعت در این واقعیت نهفته است که شما می توانید تعیین کنید که کدام عناصر وب سایت شما از منظر SEO به عنوان موانعی عمل می کنند. هنگامی که شما می دانید مناطقی را که برای بهبود نیاز دارید ، می توانید عملکرد سایت خود را بهینه کنید.

معماری سایت خود را ارزیابی کنید

یکی دیگر از عواملی که باعث بهبود سئوی سایت شما می شود ، اطمینان از داشتن ساختار محکم است. هرچه از نظر معماری بهتر باشد ، از نظر بازدید کننده وب سایت و همچنین ربات هایی که آن را خزنده می کنند ، برای تعیین رتبه جستجوی آن ، بهتر تجربه کاربر را تجربه می کنند.

به همین دلیل داشتن ساختار واضح و منطقی و سازمان یافته که در یک نقشه سایت کامل و دقیق منعکس شده باشد (که به حسابهای ابزار وب مستر شما ارسال شده است) ضروری است. یک ساختار URL قوی به همان اندازه مهم است.

اطمینان حاصل کنید که این امر به سلسله مراتب سایت شما مربوط می شود و به کنوانسیون های نامگذاری ساده و ساده رعایت می کنید و از هرگونه نماد یا شماره ای در صورت امکان خودداری می کنید.

نمونه ای از ساختار URL قوی این است: www.digitalmarketinginstitute.com/students/courses

یکی دیگر از مؤلفه های معماری سایت قوی شامل اطمینان از تمام صفحات وب اصلی شما در فهرست بالای ناوبری وب سایت شما ذکر شده است ، بنابراین بازدید کنندگان سایت و ربات ها می توانند همه چیز مورد نیاز خود را به راحتی و کارآمد بیابند.

به همین دلیل ، شما همچنین باید لینک های داخلی را در خود داشته باشید که کاربران و ربات ها را از یک صفحه وب سایت شما در یک مرحله ساده در اختیار شما قرار می دهد. به این روش ، شما می توانید یک معماری قوی سایت را تضمین کنید که به نفع SEO شما باشد!

محتوای سایت خود را بررسی کنید

محتوا یک فاکتور اساسی در صفحه جستجوگرها است و به شدت در اثربخشی سایت شما تأثیر می گذارد. گوگل از طرفداران مطالب منحصر به فرد و مرتباً به روز شده و متناسب با نیازها و ترجیحات جستجوگر است. این بدان معناست که شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای وب سایت شما این خلاصه را برآورده می کند ، بنابراین می توانید از ارتقاء سطح برند و رتبه های بالاتر لذت ببرید.

هنگام ایجاد محتوا ، شما باید از کلمات کلیدی به شیوه ای پایدار و طبیعی استفاده کنید. شما باید بین استفاده از کلمات کلیدی هدفمند ، و نه انتقال مارک خود به عنوان “هرزنامه” ، تعادل برقرار کنید. وقتی نوبت به ایجاد محتوا برای سئو می رسد ، ارزش و اهمیت آن بسیار مهم است!

برچسب های خود را بررسی کنید

برچسب های مختصر و توصیفی که به طور دقیق هدف صفحه وب مورد نظر را منتقل می کنند. عناوین طولانی تر توسط موتورهای جستجو قطع می شوند ، بنابراین در این مثال ، تعداد کمتر بیشتر است. سعی کنید در صورت امکان یک کلمه کلیدی مرتبط را درج کنید!

یک برچسب متا به عنوان توصیف محتوای یک صفحه وب است. در صورت بهینه سازی ، آنها یک جستجوگر را ترغیب می کنند تا از طریق لیست شما بر روی SERP به وب سایت شما کلیک کند. در ضمن ، برچسب های Alt برای تصاویر ، توصیف متنی است که هنگام خزیدن یک وب سایت برای ربات ها ضروری است. اگر توضیحات دقیقی از تصاویر سایت خود درج کنید (و در صورت احساس طبیعی بودن از کلمات کلیدی هدفمند استفاده کنید) ، این امر به طور قابل توجهی بر سئوی شما تأثیر خواهد گذاشت.

از نظر سایر برچسب های مهم ، اطمینان حاصل کنید که هر یک از صفحات شما پیوند rel = “canonical” را (در غیر این صورت به عنوان برچسب canonical شناخته می شود) در HTML خود از ایجاد مباحث تکراری در محتوای جلوگیری می کند ، در حالی که برچسب های ارسال وبلاگ به شما در سازماندهی محتوای سایت کمک می کند. برای خزیدن- مشروط بر اینکه شما یک وبلاگ البته داشته باشید!

پیوندهای پشتی خود را بررسی کنید

گاهی اوقات ، این چیزی نیست که شما می دانید ، بلکه چه کسی می دانید. غالباً موتورهای جستجو می توانند کیفیت وب سایت شما و ارزش درک شده آن را برای جستجوگرها بر اساس کیفیت وب سایتهایی که به آن پیوند دارند تعیین کنند. از نظر تاریخی ، رویه ای به نام “پیوند کشاورزی” وجود داشت که شامل تبادل پیوندهای متقابل با سایتهای دیگر به منظور ارتقاء SEO بود.

کشاورزی

با این حال ، با گذشت زمان ، تمرین SEO اصلاح شده و الگوریتم ها پیچیده تر شده اند. از نظر Backlink ، اکنون از نظر کیفیت بیش از کمیت است ، و اگر موتور جستجوگر معتقد باشدوب سایت های مشکوک به شما پیوند می دهند ، می تواند سایت شما را به بی اعتنایی سوق دهد. به همین ترتیب ، تأیید اینکه پیوندهای شما از دامنه های مختلفی بدست می آید ، مهم است نه وب سایت مشابه زیرا این نیز بر سئو شما تأثیر خواهد گذاشت.

Backlink

ابزارهای حسابرسی سئو

خوشبختانه برای اکثر ما که متخصص سئو نیستیم ، ابزارهای کاملاً کمی در آنجا وجود دارند که می توانند به شما در انجام یک ممیزی مؤثر سئو کمک کنند. در اینجا چند نمونه هستند.

فریاد زدن عنکبوت سئو قورباغه: شما می توانید تا ۵۰۰ URL به صورت رایگان خزیده و سپس مجوز ماهانه ۱۴۹ پوند است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که URL مورد نظر را برای خزیدن وارد کنید – در مورد ما این www.digitalmarketinginstitute.com خواهد بود – و ابزار تجزیه و تحلیل را برای شما انجام خواهد داد.

گوگل Analytics : این یک ضرورت برای هر بازاریاب دیجیتال در هر صنعت است. این شاخص های کلیدی انواع متریک را به شما نشان می دهد و شما را به چند روش به سمت SEO بهتر راهنمایی می کند. این چیزی است که می تواند به طور مداوم برای ردیابی و نظارت بر ترافیک استفاده شود. می توان آن را در Screaming Frog ادغام کرد ، بنابراین می توانید داده های سایت مانند جلسات ، بازدید صفحه و نرخ گزاف گویی را مقایسه کنید ، که به شما یک بینش جامع تر و همه جانبه تر از آنچه که با سایت شما اتفاق می افتد می دهد.

گوگل Webmaster Tools (کنسول جستجو) : گوگل چندین ابزار مقرون به صرفه را در اختیار شما قرار می دهد که به هر کسی امکان می دهد چک های منظم سئو را انجام دهد و به شما در دیدن صفحه خود کمک می کند “همانطور که” گوگل آن را راهی می بیند. بررسی عملکرد سایت شما.

پیوندهای من را بررسی کنید :

این ابزار به شما امکان می دهد تا بر روی پیوندهای خود چک انجام دهید تا مطمئن شوید که همه آنها به جای مخالفت با آن کار می کنند. به عنوان مثال ، به هر لینک پیوند شکسته ، تراکم مناسب پیوندها و ساختار پیوندهای داخلی و خارجی اشاره خواهد کرد. در حالی که این کاری است که انجام آن کاملاً آسان است ، اما این کار به معنای واقعی کلمه ثانیه انجام می شود.

کارت گزارش سئو : این سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند تا ببیند چقدر در مقایسه با رقابت شکل می گیرد. این کار از جمله مواردی مانند تجزیه و تحلیل رتبه ، ساختار پیوندها ، معیارهای اعتماد و مبانی اقتدار خواهد بود. همچنین سرعت سایت و دوستی کاربر را ارزیابی می کند.

ابزار تست خزیدن MOZ : وقتی با MOZ اشتراکی حرفه ای می کنید ، ابزاری نیز به شما کمک می کند تا رتبه بندی صفحه خود را برای کلمات کلیدی خاص تقویت کند و گزارش های رشد را به شما ارائه می دهد . در اصل ، این چه کاری را می کند از خزنده MOZ برای تجزیه و تحلیل صفحات شما استفاده کرده و گزارش را ارسال می کند.

مرور: این ابزار به شما امکان می دهد صفحات وب خود را همانطور که موتور جستجو آنها را می خواند ، مشاهده کنید. این به شما امکان می دهد تا عناصر فنی تر محتوای خود را ممیزی کرده و در صورت لزوم آنها را اصلاح کنید.

شگفت انگیز: ابزاری که به عنوان “بزرگترین پایگاه داده فهرست پیوند سیاره” توصیف شده است ، و به شما کمک می کند تا چه کسی به شما پیوند می دهد ، کشف کنید ، بنابراین می توانید تشخیص دهید که آیا آنها یک ارتباط مناسب و ارزشمند را ارائه می دهند.

می توانید لیست مفصلی از ابزارهای حسابرسی سئو را در HubSpot پیدا کنید.

ممیزی سئو چقدر مهم است؟

مهم است که سلامت کلی وب سایت را بررسی کنید تا از قابلیت استفاده آن در هر دو زمینه داخلی و خارجی اطمینان حاصل شود. شما باید یک تحقیق داخلی در مورد تعدادی از عوامل ، از جمله نقشه سایت ، متن لنگر و حتی سیستم عامل رسانه های اجتماعی انجام دهید. زمان بار زیاد است و انجام یک ممیزی دقیق همچنین مواردی را برای پرچم قرمز ایجاد می کند که برای حل آن نیاز دارید.

یکی از دلایلی که انجام این کار بسیار مهم است این است که اطمینان حاصل کنید که گوگل به دلیل انجام کاری که ممکن است به رتبه سایت شما آسیب برساند جریمه نمی شوید. جزئیات بسیار کمی وجود دارد که می تواند منجر به این امر شود ، و اگر شما یک متخصص SEO نیستید ، می توانستید بدون دانستن آن ، این کار را انجام دهید. هنگامی که ممیزی خارجی دریافت می کنید ، می توانید در مورد بهترین شیوه ها با محتوای خود ، پیوند و غیره بازخورد دقیقی دریافت کنید.

آخرین چیزی که شما نیاز دارید این است که بخاطر داشتن نوعی از مطالب در سایت خود مورد حمله قرار بگیرید یا مجازات شوید که شما نمی دانید آسیب رساندن به رتبه آن است. این می تواند هزاران دلار هزینه داشته باشد. اما این یک مسئله پیچیده است که باید توسط یک متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

انجام یک ممیزی کامل SEO بسیار پیچیده و فنی است و می توانید توضیحات فنی دیگری در مورد نحوه تکمیل یک مکان دیگر پیدا کنید. ممکن است اگر یک تکنسین نباشید ، سرگرم کننده ترین فعالیت در دنیا به نظر نمی رسد ، اما در واقع می تواند درآمد شما را به شکلی افزایش دهد که در صورت درست انجام هرگز تصور نکنید. مهم است که به طور مرتب عملکرد کلی وب سایت خود را بررسی کنید. هر ماه یک بار با استفاده از برخی از ابزارهای آسان ، چک کنید و سالانه یک وب سایت خود را بررسی کنید. در صورت وجود می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد انواع متریک کسب کنیددر بالای این و شغل خود باشید ، یا مشتریان از شما بخاطر آن سپاسگزارند.