برآورد نیروهای طراحی سگمنت‌های بتنی تونبررسی تحول جایگاه زنان در پژوهش ها و تفاسیر …

۲-۸-هریت بوید هادز ۲-۹- ادیت هیوارد هال دوان
www.junglekey.fr www.browm.edu
هریت و ادیت، هر دو یک مسیر مشابه پژوهشی در باستان شناسی دنبال کردند. هر دو بورس تحصیلی در مدرسه آمریکایی از مطالعات کلاسیک در آتن را به دست آوردند. واسو و بروان (۲۰۰۴) نویسندگان بیوگرافی هریت بودند. منابع غنی درباره بیوگرافی وی شامل، اطلاعات آرشیوی در ایالات متحده و یونان ومصاحبه با دختر وی در در دسترس بود. بیوگرافی هال توسط کاترین دوان (۲۰۰۴) باستان شناس و نوه هال، مستند شده است. کاترین از همان اطلاعات آرشیوی استفاده کرده و بعنوان بستگان نزدیک هال، او یک موقعیت منحصربفرد داشت.
در بیوگرافی هریت، نویسندگان بر شخصیت وی بعنوان فرد مستقل، کنجکاو و فعال تاکید کرده اند. آنها همچنان توانایی هریت، را در ایجاد شبکه های حمایتی نشان داده اند. او همکارانی از رشته های گوناگون مانند گیاه شناسی و هنر در سفرهای خود همراه داشت و از توانایی آنها در کاوش کرت و یونان استفاده می کرد. هریت، از کشور یونان در طول جنگ کریمه حمایت می کرد. کرت از دولت عثمانی در سال ۱۸۹۸ مستقل شد و یک قانون جدید برای آثار باستانی نوشت و از باستان شناسان خارجی استقبال کرد(واسو و براون،۲۰۰۴-۲۰۶). نویسندگان، اقدامات هریت را در باستان شناسی نشان می دهند. او قادر به بررسی های میدانی و مسافرت بوده و بعنوان یک زن خارجی با مردم محلی ارتباط برقرار می کرد و از اطلاعات آنها استفاده می نمود. به رغم دستاوردهای زیاد بروان و کاترین، ثابت شده که جامعه پژوهش به طور کامل دستاوردهای آنها را در سال های طولانی به رسمیت نمی شناخت. اسناد و مدارک هریت و آرشیو آرتور ایوانز نشان می دهد که طرح بوید، برای ایوانز در ایجاد گاهنگاری Minoan نسبت به آنچه قبلا شناخته شده بود،مهمتر بوده است(کاترین و بروام،۲۰۰۴-۲۶۷).
در سال ۱۹۰۴ ادیت هال، به تیم حفاری بوید، ملحق شد. مورو، در گزارش های خود بر کار هال، در Gourniuتمرکز کرده است. همچنین به تحقیقات هال، در یونان تا سال ۱۹۱۲ و سپس به کار وی در موزه ایالات متحده توجه می کند. هال، در سال ۱۹۰۵ به کنگره بین المللی دعوت شد (مورو،۲۰۰۴-۲۷۸).
۳-۱۰ محوطه باستانی
ansmagazne.com
۳-۹-۱-۶-هتی گلدمن- ترزا جئول
 
۳-۱۱- هتی گلدمن ۳-۱۲- ترزا جئول
gundem.milliyet.com.tr www.brynmawr.edu
هتی گلدمن(۱۹۷۲- ۱۸۸۱) و ترزا جئول[۲۹](۱۹۸۵-۱۹۰۱) برخی از فرصت های شغلی خود را در همکاری با یکدیگر صرف کرده اند. جئول، سرپرست گلدمن، در سال ۱۹۴۰ بوده، وی را در پروژه اش حمایت کرده است. بیوگرافی گلدمن، توسط ملینک و کاتلین کوین نوشته شده است(۲۰۰۴). منابع ملینک از اطلاعات آرشیوی، آثار و مصاحبه با دوستان وی بدست آمده است.
دستاوردهای گلدمن در طی سال های طولانی از نقشه برداری و حفاری در یونان ، ترکیه و یوگسلاوی اطلاعات دقیقی را ارائه می دهد. نتایج علمی او در مورد تاریخچه و مسیرهای تجاری برجسته می شود. گلدمن پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه معتبر هاروارد به تحصیل در مدرسه آمریکایی مطالعات کلاسیک در آتن پرداخت.ملینک و کوئن به وضوح مشکلاتی را که زنان در کار میدانی دانشکده داشتند،نشان می دهند.گلدمن و دانشجویان دختر وی مجبور به سازماندهی حفاری، عمدتا با هزینه های خود بودند.این محدودیت های اقتصادی که گلدمن آنها را ناشی از تعصبات جنسیتی می دانست در طول زمان درگیر آن بود.تمایل او برای دنبال کردن کار میدانی در زندگی،تقریبا برای یک زن غیرممکن بود و به مدت زمان طولانی توسط خانواده اش به ویژه پدرش حمایت می شد(ملینک و کوئن،۲۰۰۴-۳۲۸-۳۲۹). این محدودیت حتی تا زمانی که گلدمن وابستگی هایی با دانشگاه و موزه در ایالات متحده داشت ، باقی ماند. بر این اساس ، به نظر میرسد حمایتهای ویژه ای از سایر زنان در باستان شناسی داشته است .
بیوگرافی تزرا توسط درنالد سندرز و دیوید گیل نوشته شده است (۲۰۰۴) . اطلاعات آنها شامل اسناد و آرشیو کتابخانه ها و موزه ها در ایالات متحده و نیز مقالات می باشد.
تزرا در نیویرک متولد شده بود . او لیسانس خود را در دانشگاه رادکیف در سال ۱۹۲۳ اخذ کرد. در سال ۱۹۲۶، همراه با شوهرش و پسرش، به کمبریج منتقل شد و در انگلستان به کلاس های معماری و باستان شناسی در کالج نیونام پیوست. او در مدرسه آمریکایی تحقیقات شرقی، در بیت المقدس برای دو سال کار کرده است. در عین حال موفق به کشف بنای کوه نمرود، در کوه های کردستان و ترکیه شد. او به مدت ۲۵ سال،این کار پر زحمت را دنبال کرد.در اوایل دهه۶۰ ، او تحقیقات خود را با معرفی ،سنجش از دور با استفاده از لرزه نگاری و بررسی مغناطیسی گسترش داد.
تصویر۳-۱۳- کشف بنای کوه نمرود
com.tr .gundem.milliyet

این مطلب را هم بخوانید:   دسترسی به منابع مقالات : بررسی علت های پیدایی جنبش ضد وال استریت در آمریکا و گسترش آن۹۱- قسمت ...

برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید.

۳-۹-۱-۷- گرترود ـ کاتون ـ تامسون، دوروتی گارود و وینفرد لمب

بیوگرافی، تامسون (۱۹۸۵-۱۸۸۸)،گارود (۱۹۸۶- ۱۸۹۲) و لمب[۳۰] (۱۹۶۳-۱۸۹۴) از یک محیط فکری مشابه بریتانیا می آیند، در نتیجه باهم بحث می شوند.
تصویر۳-۱۴- گرترود- کاتون تامسون
www.xtimeline.com
مارگارت درورر، نویسنده زندگینامه موری، همچنین درمورد تامسون نیز نوشته است(درورر ۲۰۰۴).اطلاعات آرشیوی درمورد تامسون نادر است و درورر از متون یادبود ها و خاطرات او استفاده کرده و موفق به توضیح سهم تامسون به باستان شناسی شده است. تامسون پس از انجام مطالعات در مصر شناسی، دیرینه شناسی و نقشه برداری، به تیم حفاری پتری در مصر پیوست. در طول تقریبا در دهه، او فرصت حفاری در سایت های مختلف در مصر و نقاط مختلف مدیترانه به دست آورد. او یک روش حفاری با لایه نگاری دقیق ، که شامل تجزیه و تحلیل زمین شناسی بود، توسعه داد. بنابراین او گاهنگاری ماقبل تاریخ را در بسیاری از مناطقی که کار کرده بود، تعریف کرد. مهمترین تعهد او کمیسیونی بود که توسط انجمن بریتانیایی پبشبرد علوم به وی داده شده، که شامل کشف بقایای زیمبابوه می باشد(تریگر ۱۹۸۹). او نشان داد که این بقایا منشا آفریقایی داشته و عمدتا به قرن های ۱۶ -۱۷ تاریخگذاری شده اند.
تصویر۳-۱۵- دوروتی گارررود[۳۱]
دورتی گارود زاده ۵ مه ۱۸۹۲ مرگ ۱۸ دسامبر ۱۹۶۸، باستان شناس بریتانیایی بود. او نخستین زنی بود که توانست به کرسی استادی آکسبریج دست یابد(باریوسف و جین کالندر،۲۰۰۴-۳۸۱-۳۸۲ :۲۰۰۴). او پژوهش های در زمینه دوره پارینه سنگی داشت.
باریوسف و جین کالندر (۲۰۰۴) از نویسندگان بیوگرافی دورتی گارود هستند. پدر او سر آرچیبالد گارود یک پژشک بود.دوروتی در آکسفورد زاده شد. پس از تحصیلات میان سال های ۱۹۲۵ تا ۱۹۲۶ را به کاوش در جبل الطارق پرداخت و در ۱۹۲۸ یک سفر اکتشافی را به جنوب کردستان رهبری نمود و در غارهای هزارمرد و زارزی به کاوش پرداخت. سپس به فلسطین رفت و کوه کرمل را کاوید.
در سال ۱۹۳۹ او استاد باستان شناسی دیزنی در دانشگاه کمبریج شد و تا ۱۹۵۲ نیز بر این کرسی ماند. در خلال جنگ جهانی دوم در نیروی هوایی کمکی زنان بریتانیا خدمت کرد. در ۱۹۵۲ به عضویت آکادمی بریتانیا در آمد.
تصویر۳-۱۶- دوروتی گارود در منطقه باستانی زارزی
تصویر ۳-۱۷- دوروتی گارود، استاد باستان شناسی در دانشگاه کمبریج، به همراه دانشجویانش[۳۲]
تصویر۳-۱۸- وینفرد لمب
www.legacy.com
دیوید گیل ، یکی از نویسندگان زندگی نامه جئول، که زندگینامه وینفرد را نیز نوشته است. کسی که برای سال های طولانی در یونان و آناتولی کار میدانی انجام داده است (گیل ۲۰۰۴). گیل ، از آرشیو موزه فیتز ویلیام استفاده کرده است.
مانند بسیاری از همکاران زن بریتانیایی او، وی مطالعات کلاسیک در نیونام انجام داد. در طول جنگ در دپارتمان نیروی دریایی مشغول بود. در سال ۱۹۲۰ وینفرد به یک مدرسه بریتانیایی در آتن وابسته شد و در جزایر یونان و ترکیه کار میدانی را دنبال کرد. در نتیجه علم خود، در آثار هنری باستان، برای بررسی موزه بریتانیایی ماموریت یافت( بار یوسف – کالندر ۲۰۰۴).
تصویر۳-۱۹- کتلین کنیون
۳-۹-۱-۸- کتلین کنیون
ویلیام دیور، نویسنده بیوگرافی باستان شناس بریتانیایی کنیون[۳۳] می باشد (۱۹۷۸- ۱۹۰۶).که با کاوش های خود در اریحا و بیت المقدس، یکی از چهر های شناخته شده است(ویلیام ۲۰۰۴). خود دیور یک فرد سر شناس در این زمینه است و در تحقیقات با کنیون شرکت کرده بود. بعنوان دختر سر فردریک کنیون، موزه بریتانیا را مدیریت کرد و دانشجوی مورتیمر ویلر، معروف بود. دیور، اغلب بر مهارت کنیون، بعنوان یک باستان شناس میدانی تاکید کرده است.
تصویر۳-۲۰- کنیون-ویلر
تصویر۳-۲۱- روش کاوش ” ویلر- کنیون”[۳۴]
تصویر۳-۲۲- ماری لیکی

این مطلب را هم بخوانید:   بررسی علت های پیدایی جنبش ضد وال استریت در آمریکا و گسترش ...