
برای دانلود فایل متن کامل پایان نامه به سایت 40y.ir مراجعه نمایید. |
همانگونه که در جدول فوق کاملاً مشخص است، حذف هریک از سؤالات مربوط به متغیر های یادگیری سازمانی باعث افزایش یا کاهش کم اعتبار پرسش نامه خواهد شد.
به عنوان مثال حذف سوال ۳۹ (در بانک توسعه به طور مستمر استراتژی ها و ساز و کارهای جدیدی برای به اشتراک گذاشتن یادگیری در سراسر سازمان توسعه داده می شود). باعث کاهش اعتبار پرسش نامه از %۱/۹۵ به %۰/۹۵ خواهد شد.
۳-۹- روش تجزیه و تحلیل داده ها
در این تحقیق، برای تجزینه و تحلیل داده ها ی بدست آمده از نمونه ها از روش های آمار توصیفی استفاده میشود. در واقع متغیر های تحقیق مورد آزمون قرار می گیرند.
۳-۹-۱- آزمون میانگین
اگر فرضیه ای در خصوص میانگین یک جامعه آماری طراحی شود با استفاده از آزمون فرض آماری میتوان صحت با سقم فرضیه را در سطح معنی دار X تعیین کرد. در این تحقیق پنج مؤلفه پویایی یادگیری، تحول سازمانی، توانمندسازی افراد، مدیریت دانش و فن آوری در بانک توسعه صادرات ایران با استفاده از این آزمون مورد بررسی قرار می گیرند.
آزمون مذکور به منظور تعیین برخورداری جامعه آماری مورد نظر از یک مؤلفه یا متغیر مشخص (ابعاد سازمان یادگیرنده) به کار برده میشود. به عبارت دیگر این آزمون برای تعیین وجود یا عدم وجود یک متغیر مشخص (ابعاد سازمان یادگیرنده) به کار برده میشود. شایان ذکر است که با توجه به نحوه نمره دهی پرسشها در پرسش نامه مارکوارت نمرههای مربوط به هر بعد از ابعاد پنجگانه از عدد ۱۰ تا ۴۰ خواهد بود که ما با در نظر گرفتن حالت تا حدی یادگیرنده، عدد ۲۰ را به عنوان شاخص برای انجام آزمون t به کار برده و دستاوردهای این آزمون و فاصله اطمینآن های لازم را به دست آوردهایم.